بـــازارچه کـتاب و فــایل صوتـــی

** دانلــــــــود کتـــــاب های مــــوفقیــــت - روانشنــاســـــــی - فــــــایل های آموزشــــــــی **

بـــازارچه کـتاب و فــایل صوتـــی

** دانلــــــــود کتـــــاب های مــــوفقیــــت - روانشنــاســـــــی - فــــــایل های آموزشــــــــی **

دکتر بــروس لیپتــون

بروس لیپتون کیست

زندگی نامه بروس لیپتون

بروس لیپتون یک متخصص ( دانشمند ) زیست شناسی و یک بیولوژیست حرفه‌ای آمریکایی است که در ۲۱ اکتبر ۱۹۴۴ در نیویورک متولد شده است. او معتقد بود که محیط و دنیای اطراف، روی سلول‌های بنیادی یا DNA ما تاثیر می‌گذراند و این سلول‌ها نیز از محیط اطراف تاثیرپذیر هستند.

بروس لیپتون یک مدرک B.A زیست شناسی در سال ۱۹۶۶ از دانشگاه خصوصی C.W Post Campus و یک مدرک PHD تخصص زیست شناسی در سال ۱۹۷۱ از دانشگاه ویرجینیا دارد دریافت کرد.

بروس لیپتون از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۲ علم آناتومی بدن انسان را در دانشگاه ویسکانسین آموخت. سپس برای مدت سه سال استاد دانشگاه سنت جورج در رشته آناتومی شد.

دکتر لیپتون گفته است که در اوایل سال ۱۹۸۰، عقیده بی‌خدایی محض خود را رها کرده است. او معتقد بود که کارکرد و مکانیزم تک تک سلول‌ها نشانه‌ای از وجود خداست.

موفقیت بروس از روش سلول های بنیادین

لیپتون از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ در مراکز پزشکی دانشگاه ایالت پنسیلوانیا و استنفورد مشغول به تحقیقات بود. از سال ۱۹۹۳ دوره تدریس بروس در رشته‌های مختلف و غیرقطعی شروع شد؛ به طوری که در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌کرد.

نام بروس لیپتون از موقعی سر زبان‌ها افتاد که تحقیقات وی بر روی سلول‌های بنیادی آغاز شد. بروس لیپتون در سه ظرف مختلف، سلول‌های بنیادی یکسانی را قرار داد و هر کدام از این ظروف را در محیط متفاوتی گذاشت. علی رغم اینکه سلول‌ها از لحاظ ژنتیکی کاملا یکسان بودند، اما هر کدام به سلولی خاص تبدیل شدند.

لیپتون از این تحقیق دریافت که محیط اطراف ما حتی روی سلول‌های بنیادی و سلامت فیزیکی‌مان نیز تاثیرگذار است. برای مثال در ظرف اولی که بروس لیپتون آزمایش کرد، سلول بنیادی تبدیل به سلول استخوان شد. در ظرف دوم، این سلول تبدیل به سلول‌های ماهیچه و در ظرف سوم تبدیل به سلول‌های چربی شد. این نتایج مشخص کرد که رشد بدن یا حتی چاقی و لاغری افراد، به محیط زندگی‌شان وابستگی دارد.

دکتر لیپتون با بیان مثال‌های بسیار زیبایی که در ذهن خود داشت، این موضوع مهم را به مردم منتقل می‌کرد که باور‌ها و تفکرات ما، روی محیطی که از خود در ذهن‌مان می‌سازیم نقش دارند و این محیط روی DNA ما تاثیر می‌گذارد. او در سخنرانی‌های خود همیشه این موضوع را بیان می‌کرد که انسان‌ها هنگام تولد، هیچگونه باوری ندارد و با قرارگیری در دنیا، باورهای درست و غلط را کسب می‌کنند و DNA آنها مدام در حال تاثیرپذیری از این باورهاست.

بروس لیپتون طی توصیه‌هایی که در سخنرانی‌ها و منابع اطلاع رسانی خود انجام می‌داد، از تاثیر مدیتیشن و آرامش بر زندگی بسیار سخن می‌گفت. او معتقد بود که یکی از راه‌هایی که می‌تواند جهان اطراف را در ذهن‌مان بهتر و زیبا‌تر کند، حفط و افزایش آرامش روحی و روانی است.

او مدیتیشن را به عنوان یکی از بهترین راه‌های افزایش آرامش معرفی کرد و مخاطبانش را به انجام آن توصیه می‌نمود.

دکتر بروس لیپتون یک کتاب فوق العاده نیز منتشر کرده است. نام این کتاب «بیولوژی باورها» است و به ارائه همین موضوعات با زبانی ساده و زیبا می‌پردازد. این کتاب حاوی مفاهیمی نظیر: تاثیر باورها بر زندگی، سلامت فیزیکی و سبک زندگی است.
جالب است بدانید!
در زندگینامه بروس لیپتون، جایزه‌ای بزرگ به چشم می‌خورد که نشان دهنده ارزش تحقیقات وی است.

او در سال ۲۰۰۹ جایزه نوبل را دریافت کرد و موفقیت او بر جهانیان اثبات شد. گرچه بروس لیپتون سرشار از خدمات ارزشمند و بازخورد‌های فوق العاده‌ای است، اما این جایزه ارزش عجیبی برای او و جهانیان دارد.
بروس لیپتون نوعی جدید از سخنرانی انگیزشی را وارد جهان موفقیت کرد که با علم پزشکی هم راستا بوده و اعتماد به آن، بسیار ساده‌تر بود؛ از آن جهت که مردم، بیشتر به علم پزشکی و توانایی‌های آن اعتماد دارند تا علم انگیزش و معنویات!

 

کتاب بیولوژی باورها


کتاب اثــر ماه عســل / بروس لیپتون

https://cooldownload.blogsky.com/category/%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d9%88%d8%b3-%d9%84%db%8c%d9%be%d8%aa%d9%88%d9%86



https://t.me/Royalking_vip