بـــازارچه کـتاب و فــایل صوتـــی

** دانلــــــــود کتـــــاب های مــــوفقیــــت - روانشنــاســـــــی - فــــــایل های آموزشــــــــی **

بـــازارچه کـتاب و فــایل صوتـــی

** دانلــــــــود کتـــــاب های مــــوفقیــــت - روانشنــاســـــــی - فــــــایل های آموزشــــــــی **

کتاب ماتریکس الهی / گرگ بریدن

 هنگامی که انسان دیده به جهان می‌گشاید، مسحور رنگارنگی و تفاوت‌های به‌ظاهر بی‌پایان جهان اطرافش می‌شود. هر چیزی که در جهان اطراف می‌بینیم، جدا و مستقل به نظر می‌رسد، گویی هر بخشی از این جهان، خالقی جداگانه دارد و ماهیتش مستقل از سایر بخش‌هاست. بشر از دیرباز درگیر این مسئله بوده و همواره تلاش کرده است که نخی جادویی بیابد و همه‌چیزِ جهان را به هم گره بزند؛ تا بلکه بتواند کلیّت واحدی بسازد و در میان این همه رنگ و تفاوت، این‌چنین احساس غریبی نکند.

کافیست نگاهی به تاریخ اندیشه‌ی انسان بیندازیم تا تقلاهای بی‌پایان و خستگی‌ناپذیر او را برای وحدت بخشیدن به تفاوت‌ها و تمایزهای این جهان مشاهده کنیم. در زمان‌های دور، عالم را به چهار عنصر تقلیل داده بودند: آب، هوا، خاک و آتش. و می‌گفتند هرآنچه در عالم است، به‌رغم تفاوت‌های ظاهری، از یکی از همین عناصر و یا از ترکیب آن‌ها ساخته شده است. مدتی بعد پی بردیم که جهان ماده از اتم ساخته شده است. معصومانه شادی می‌کردیم و می‌گفتیم بالاخره آن نخ جادویی را پیدا کردیم. اما شادی‌مان زودگذر بود، چون هرچه عمیق‌تر و دقیق‌تر می‌نگریستیم، چیزهای دیگر و بنیادی‌تری می‌یافتیم. به راستی انگیزه‌ی این کوشش‌ها چیست و چرا می‌خواهیم آن ذره‌ی بنیادین را پیدا کنیم؟

شاید در پس این رنگ و ظاهر، فطرت واحدی در کار باشد. شاید آن نخی که می‌خواهیم همه چیز را با آن به هم گره بزنیم، واقعی باشد. هر کوششی برای پیدا کردن رشته‌ی وحدت جهان، لاجرم از میدان فیزیک کوانتوم شروع می‌شود. زیرا اگر وحدتی در این عالم در کار باشد، باید در سطح ذرات بنیادین جهان خلقت عمل کند. و ماجرای ماتریکس الهی نیز از همینجا می‌آغازد. در واقع ماتریکس الهی همان رشته‌ای است که همه‌ی جهان را به هم پیوند می‌دهد.

 


                                        هزینه فایل ‍‍ پی دی اف کتاب ماتریکس الهی  15000 تومان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد