بـــازارچه کـتاب و فــایل صوتـــی

** دانلــــــــود کتـــــاب های مــــوفقیــــت - روانشنــاســـــــی - فــــــایل های آموزشــــــــی **

بـــازارچه کـتاب و فــایل صوتـــی

** دانلــــــــود کتـــــاب های مــــوفقیــــت - روانشنــاســـــــی - فــــــایل های آموزشــــــــی **

کتاب کمال ذهن

 کتاب کمال ذهن
 کمال ذهن در اصل برای دانشمندان، محققین و دانشگاهیان نوشته نشده است، بلکه برای انسانی عادی نوشته شده است که می‌خواهد درک کند که علم توانایی تغییر ما را تأیید می‌کند و ما به عنوان ابناء بشر قابلیت‌های فوق العاده‌ای داریم. باید اعتراف کنم که این کتاب برای شخص خودم معلم فوق العاده‌ای بوده است. من امروز متفاوت هستم، چون با وجود تمام دلایلی که داشتم، دست از کار نکشیدم. حالا بهتر می‌‌فهمم که چرا این کتاب را نوشته‌ام. تنها هدف و نیتم این بود که به مردم کمک کنم زندگی‌شان را تغییر دهند. اگر این کتاب در زندگی یک نفر هم تغییری ایجاد کند، پس از نظر من ارزش زحماتم را داشته است.

 

تمام افکار به یک اندازه اثر قابل اندازه گیری بر جای می‌گذارند، خواه «من نمی‌توانم» باشد و خواه «من می‌توانم،» «به قدر کافی خوب نیستم» یا «دوستت دارم». همانطور که نشسته‌اید و دارید این صفحه را می‌خوانید در نظر داشته باشید که بدن‌تان دارد کوهی از تغییرات پویا را از سر می‌گذارند. آیا می‌دانید که در اثر همین فکری که چند لحظه قبل در سر داشتید، ناگهان پانکراس و غدد فوق کلیه‌تان چندین هورمون جدید ترشح کرده‌اند؟ در این لحظه درست مانند صاعقه‌ای ناگهانی، جریان‌های الکتریکی شدیدی بخش‌های مختلف مغزتان را درنوردیده و سبب رها شدن انبوهی مواد نوروشیمیایی شدند. طحال و غده‌ی تیموس شما پیام‌های انبوهی را به سمت سیستم ایمنی شما ارسال کرده است تا اصلاحاتی را اعمال کند. مواد مختلف شیره‌ی معده شروع به ترشح کردند. کبدتان شروع به فرآوری آنزیم‌هایی کرد که چند لحظه قبل وجود نداشتند. ضربان قلب‌تان دچار نوسان شد، ریه‌هایتان حجم تنفسی خود را تغییر دادند و جریان خون ارسالی به سمت مویرگ‌های دست و پای‌تان تغییر کرد. همه‌ی این وقایع تنها بخاطر یک فکر. شما تا این حد قدرتمند هستید. 

 

اما پرسش این است که ما تا چه حد مسئول کارهایی هستیم که مغزمان در مقام مدیر عامل بدن برایمان انجام می‌دهد؟ خوشتان بیاید یا نیاید واقعیت این است که وقتی فکری به سرتان زد، همه چیز در آن واحد رخ می‌دهد. تمام واکنش‌های بدنی که در اثر تفکر ارادی و غیر ارادی ما رخ می‌دهند، در پشت صحنه‌ی آگاهی ما رخ می‌دهند. اگر خوب به قضیه نگاه کنید، تعجب خواهید کرد که یک یا دو فکر خودآگاه یا ناخودآگاه تا چه حد می‌تواند اثرگذار باشد.

 

برای مثال آیا می‌توانیم بپذیریم که اثرات درازمدت تفکری که به آن عادت کرده‌ایم، سبب شود ما دچار عدم تعادل شویم و بیماری گریبان‌مان را بگیرد؟ آیا می‌توان گفت که ما هر لحظه به واسطه‌ی افکار و واکنش‌های تکراری خودمان به بدن‌مان می‌آموزیم که ناسالم باشد؟  این فرایند، فرایند ظریفی است اما شاید تا کنون به این اندازه به آن دقت نکرده‌ایم. امیدوارم این کتاب بتواند توصیه‌هایی چند برای مدیریت دنیای درون‌تان به شما بدهد.


هزینه فایل کتاب کمال ذهن 15000 تومان


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد