در این سخنرانی (پیروزی در کسب و کار) “ست گودین” نویسنده و متفکر کسب و کار های قرن بیست و یکمی که میلیونها جلد از کتابهایش در جهان بهفروش رفته است، فقط تکنیک فروش یادتان نمیدهد، بلکه تغییرِ پیشآمده در مفهوم مشتری، محصول و کسبوکار و راهحلها را به شما میآموزد، طوری که متوجه میشوید که قواعد موفقیت اقتصادی و شغلی، زمین تا آسمان فرق کرده است!
امروزه ما در کسب و کارهای خودمان روی این موضوع که چگونه از نقد شدن پرهیز کنیم تمرکز کردهایم، در حالی که باید تمرکزمان روی این موضوع باشد که چهطور میتوانیم تغییری در آن “بیزنس” به وجود بیاوریم.
اولین نکتهای که در روش پیروزی در کسب و کار و “بیزنس” خودتان باید به آن توجّه کنید این است که آیا شما توانستهاید ترتیبی بِدهید که دنیا کار شما را ببیند، یا نه؟
وقتی که ما یاد بگیریم از کسانی که به کار ما اعتقادی ندارند فاصله بگیریم، وقتی که ما یاد بگیریم که به راحتی به کسی بگوییم که این “بیزنسِ” ما برای تو نیست، آنوقت است که خودمان را آزاد میکنیم.
اگر محصول یا خدمت شما خوب باشد و آن را به ۱۰ نفر ارائه کنید، از همین طریق و با تبلیغ خود مشتریان، بهزودی۱۰۰۰ نفر مشتری خواهید داشت.
چیزی که ما از آن میترسیم این است که یک وقت مجبور شویم پیش خودمان اعتراف کنیم کاری که کردهایم جواب نداده و احساس کنیم که تمام دنیا دارد به ما میخندد!